שסטוביץ איך למשוך יותר "Millennials" למרפאות שלכם

איך למשוך יותר "Millennials" למרפאות שלכם
מאת ד"ר אלעד טל

 

רוב רופאי השיניים משקיעים במידה כזו או אחרת משאבים בפרסום ושיווק מרפאתם במטרה כמובן למשוך כמה שיותר מטופלים. המטרה של המאמר הבא היא להכיר לכם את אנשי דור המילניום ולתת לכם כלים שיסייעו לכם במשיכתם דווקא למרפאה שלכם.

 

קוראים להם "Millennials",בני דור המילניום או דור ה-Y. אין הגדרה מדויקת לטווח השנים שכולל את ילידי הדור הזה, אך הכוונה היא בדרך כלל לאנשים שנולדו בין תחילת שנות ה-80' לסוף שנות ה-90' של המאה הקודמת. בני ובנות דור המילניום מהווים כיום כשליש מאוכלוסיית העולם ואף על פי שמבחינה כמותית הם לא הדור הגדול ביותר, השפעתם על העולם כיום היא משמעותית מאוד. בישראל, בני דור המילניום מונים כ- 2 מיליון איש. יותר אולי מכל הדורות הקודמים בישראל, הם חולקים מאפיינים די דומים לבני דורם בעולם המערבי על אף המרחק והשוני התרבותי ביניהם, ככל הנראה הודות לרשת האינטרנט בכלל ולרשתות החברתיות בפרט.

 

ה-Millennials הם אולי גם הדור המושמץ ביותר על ידי הדורות הקודמים להם. אומרים עליהם שהם מפונקים, שהם חושבים שמגיע להם הכל ושאין להם מוסר עבודה. תתפלאו לדעת שרבים מהם אפילו חושבים כך על עצמם. ממחקר שנערך על ידי מכון המחקר Pew עבור עיתון ה-Guardian הבריטי, נמצא כי בני דור המילניום מתארים את עצמם כעצלנים, מרוכזים בעצמם ובזבזנים. המחקר מצא שבעוד שבני הדורות הקודמים רואים את עצמם כאנשי עבודה קשה, אחראיים ופטריוטים, מיעוט מבני דור המילניום הגדירו עצמם באופן דומה.

 

תיאוריה מעניינת של חלק מהמבקרים את אופיים של בני דור המילניום, היא הפניית אצבע מאשימה דווקא להורים שלהם, בני דור ה-[1]"Baby boomers". אותם אנשים שחוו מחסור ורצו שלילדיהם יהיה את כל מה שלהם עצמם לא היה וקיוו שבעבודתם הקשה הם יעניקו לילדיהם עולם טוב יותר שבו לא יצטרכו לעבוד קשה כמוהם. על הדרך, הם דאגו לציין בפניהם כל הזמן כמה מיוחדים הם ושהם יוכלו להיות כל מה שרק ירצו. באופן אירוני, הם לא יכלו לקבל משהו קרוב יותר למשאלותיהם. אמנם מדובר בהכללה גסה, אך לדור המילניום נוצרה תדמית של אנשים עצלנים, כאלו שלא מוצאים עבודה שיוכלו להחזיק בה מעמד לאורך זמן (כי הם מיוחדים מדי ולא מוערכים מספיק), כאלו שלא מצליחים לשמור על זוגיות קבועה בגלל קושי ליצור תקשורת בין אישית (מה הפלא? הם תקועים כל היום בסמארטפון), וכאלו שרגילים לקבל סיפוק מיידי  on-demand בכל תחום בחיים (אחרת אתם יכולים לשכוח מהם, הם עברו הלאה לדבר הטוב הבא).

 

עם זאת, קיימים גם מחקרים שמראים תמונה הפוכה. בני דור המילניום נחשבים לאידאליסטים שמוכנים להשקיע יותר עבור מטרה טובה, יצירתיים וחדשניים שהופכים את החיים לקלים יותר עבור כולם, וסתגלניים באופן יוצא דופן לעולם שמתפתח בקצב טכנולוגי אדיר עם תהפוכות כלכליות וחברתיות שמתרחשות מדי יום.

 

הצלחתנו למשוך אותם למרפאת השיניים תלויה ביכולת לספק את הצרכים של אותם צעירים משכילים ושופעי הידע.

אז מה ניתן לעשות על מנת להצליח במשימה זו?

 

הדבר הראשון והחשוב ביותר בהתנהלות מול בני דור המילניום הינו שקיפות. מומלץ להתמקד בשקיפות וכנות ולבנות מערכת יחסים מבוססת אמון כבר משלב פרסום המרפאה. ניתן לציין את הדברים החיוביים שיש למרפאתכם, אך לא להפוך זאת לתחרות. תרכשו את אמונם בכך שתהיו ברורים לגבי מחירים והקפידו לספק את מה שהובטח. הם יהיו נאמנים כל עוד סיפקתם להם את הסחורה, אך לא יהססו לעבור למרפאה אחרת אם ימצאו שם יחס עלות-תועלת מועדף עבורם. עם זאת, הם לא בהכרח מחפשים את המחיר הזול ביותר והם מוכנים להשקיע יותר לצורך איכות. אם המחירים שלכם גבוהים משל המתחרים בסביבה, זה בסדר, אך זו אחריותכם להסביר את ההפרש באופן ברור וללא הגזמות, אחרת, הם פשוט לא יקנו את זה. זכרו שהם מחוברים כל הזמן לחבריהם ברשת וכל הבטחה שלא מומשה תיוודע לעשרות אחרים.

 

מה שמביא אותנו לנקודה הבאה שהיא – העניקו חוויה חיובית.
מלבד היותם "צרכני ביקורות" אדוקים, כלומר כאלו שלא יגיעו למקום מסוים בלי שחקרו קודם מה נכתב עליו בפייסבוק או בגוגל, בני דור המילניום לא מהססים לפרסם ביקורות בעצמם. לכן, השתדלו להעניק להם יחס אישי ולתת להם את התחושה שהם חשובים ומיוחדים עבורכם. בקשו ממטופלים המרוצים מהטיפול לפרסם חוות דעת חיובית ולהפיץ את השמועה. למטופלים שמפנים את חבריהם למרפאתכם הציעו תמריצים כדי שימשיכו להגיע אליכם ולהפנות עוד ועוד אנשים.

 

הקפידו על הבאת טכנולוגיה חדישה למרפאה והראו בקיאות בחידושים שיש בתחום רפואת השיניים. מחקרים מראים שרוב בני דור המילניום ירצו להתנסות בטכנולוגיות חדשות ואף ידאגו להציג זאת ברשתות החברתיות כמעין עדות לכמה הם חדשניים ומרחיבי אופקים. הם גם קוראים בפורומים ואתרים שונים על התפתחויות ומוצרים חדשים כך שסביר מאוד שתישאלו על פרוצדורה כזו או אחרת וכדאי שתהיו מוכנים לכך.

 

צרו איתם שיחה. כאמור, בני דור המילניום נחשבים לאידאליסטים וככאלו הם יעדיפו להשקיע את כספם ומרצם בעסק שתומך במשהו משמעותי. כך שאם אתם נלהבים לגבי רעיון או מטרה מסויימת (לדוגמא, טיפולי שיניים איכותיים לילדים בחינם גם במרפאות הפרטיות) דברו על זה ורתמו אותם לעשות את השינוי יחד אתכם. זכרו שיש להם כוח להעביר את הרעיון הלאה אם הם מאמינים בו.

 

צרו איתם דרכי תקשורת Online. בני דור המילניום מחוברים לרשת כל הזמן וזקוקים לתוצאות מיידיות בכל חיפוש (סיפוק מיידי, זוכרים?). הפכו את האתר שלכם לנגיש עבורם ועזרו להם להגיע אליכם בקלות. העלו לאתר תכנים שיכולים לסייע להם במציאת תשובות לשאלותיהם וככל שהתוכן יהיה מוחשי יותר, כגון תכני וידאו לדוגמא, כך יגדל הסיכוי שתצליחו להגיע אליהם.

 

לסיכום, כבר כיום ניתן להבחין בשינויים אשר קורים עקב כניסת בני דור המילניום לעמדה השלטת בכל תחומי החיים. לאחר שנים מעטות יחסית כבוגרים, הם צברו לעצמם מוניטין של עצלנים ולא מקצועיים, אך כיום נהוג לחשוב שלא בצדק הודות לנתונים העובדתיים שתומכים בכך שדור זה הינו הדור המשכיל והמגוון ביותר בהיסטוריה. בין אם נשכיל להכיר בכך ולנצל את תכונותיהם לצורך הבאתם למרפאות ובין אם לא, דור המילניום ימשיך להביא לשינויים גם בתחום מרפאות השיניים ולהתאימו בצורה הטובה ביותר לצרכיהם.

 

 

 

[1] Baby boom"" הינה תופעה של קצב ילודה גבוה בעקבות שיפור תנאים, בדרך כלל לאחר מלחמה.

דור ה"Baby boomers" מתייחס לאלו שנולדו לאחר מלחה"ע ה-2.

 

הירשמו לניוזלטר!
רוצים להתעדכן בכל הקופונים והמבצעים על כל החדש והנוצץ בעולם הקוסמטיקה והטיפוח?
רוצים לשמוע על כל המתכונים והטיפים הכי מיוחדים וטעימים בעולם הקולינריה? הירשמו עכשיו!

 
טואלטיקה
עדכונים שוטפים
על עולם טיפוח
הפרט והבית
בחר
 
יופי וקוסמטיקה
עדכונים שוטפים על
החדש והנוצץ
ופעילויות שאתם
חייבים לדעת עליהן
בעולם היופי
בחר
 
מזון
עדכונים חמים על
מוצרים חדשים,
פעילויות מדליקות
ומתכונים שווים בעולם
הקולינריה
בחר
 
קמעונאים
עדכונים שוטפים על
מוצרים חדשים,
פעילויות שיווקיות
ומידע קמעונאי חשוב
בחר

* ניתן לבחור יותר מניוזלטר אחד
 קראתי ואני מסכים לתנאי הפרטיות ולתקנון החברה. היני מאשר קבלת חומר פרסומי.
קראתי ואני מסכימ/ה לתנאי הפרטיות ולתקנון החברה.
היני מאשר/ת קבלת חומר פרסומי.

הרשמו לניוזלטר