הדה ופריץ שסטוביץ ראו את הנולד, וב-1935 כשהמפלגה הנאצית התחזקה בגרמניה הם ארזו את מיטלטליהם ועלו לפלשתינה. עד מהרה נאלץ שמעון, הבן הבכור, לסייע בפרנסת המשפחה, כשבבוקר הוא עבד כמחסנאי ובערב למד חשבונאות. ב-1945 הוא השתחרר משירות בצבא הבריטי, מצויד במכתב המלצה מהאדמירל: "כל מי שיעסיק את שמעון שסטוביץ, לא יצטער על כך".
החייל המשוחרר שמעון שסטוביץ' התקבל לעבודה כסוכן מכירות בחברת התמרוקים "תיא", ובאותה עת הכיר בחוף הים בחיפה את בלה והשניים נישאים. כשבנם הבכור עמד להיוולד, הבין האב הצעיר "שצריך לקחת אחריות ולהתחיל להיות רציני". השנה היא 1954 ושמעון שסטוביץ יוצא לדרך עצמאית, שוכר חדר קטן ברחוב נתנזון בחיפה, עולה על אופנוע עם סירה, ומוכר ברחבי חיפה תמרוקים, מסרקים, משחת שיניים.
חברת שסטוביץ הוקמה בשנה בה נולד הבן הבכור, יוני שסטוביץ.

חברת "יצהר" נעתרת להפצרותיו של הסוכן הצעיר שמעון שסטוביץ, ומעניקה לו הזיכיון להפצת מוצריה בצפון. משחות שיניים "סולידוקס", משחת גילוח "ממ", סבונים, פינצטות ופצירות, צבעי שיער, נפטלין ובשמים של "אלפא", "קרפטישן", ו"שיפר". ההזמנות זורמות, בן שני, מיקי, נולד לזוג שסטוביץ. האם משמשת כמנהלת הזמנות וחשבונות, האב מפיץ סחורה, מצרף מזכירה ומשדרג את האופנוע לסוסיתא.
ב-1963 ממשלת ישראל הכריזה על ליברליזציה ביבוא, ושמעון שסטוביץ נוסע ללונדון וחוזר עם שלושה חוזים: רשיון לייבוא בלעדי של מוצרי "ג'ילט", הפצה בלעדית של סבוני "יארדלי" והסכם בלעדיות עם מותג מברשות השיניים "אדיס".

הקמעונאים בחיפה כבר מכירים את "מר שסטוביץ". מעודד מהצלחת המותגים שנמכרו בקצב מסחרר, הוא מחפש עוד ועוד מותגים – ועל המדפים עולים בשמי הלן קרטיס, צבעי שיער של הנה גורה, סבוני באלי ועוד. המחסנים כבר צרים מלהכיל את כמות הסחורה, והעסק עובר לבניין ברחוב הבנקים בחיפה, עם חידוש מרגש: מעלית.
ב-1975 יוני משתחרר מחיל הים, ועובר לתל אביב ומתחיל לטוות קשרים במרכז ובערב לומד במכללה למינהל. המשאית הראשונה והמקרטעת נרכשת, ויוני מצרף מותגים חדשים – חגורות גב אורתופדיות יפניות, בושם איב סאן לורן ריב גוש, עפרונות האיפור של מיק טאץ ומוצרי "בנסון". פרפומריות, בתי מרקחת ובתי כלבו הופכים ללקוחות קבועים והדירה כבר קטנה מלהכיל את הסחורה. הגיע הזמן להתרחב: סוכן נוסף, משרדים ברחוב אידלסון ומזכירה.
ב-1976 חברת "קולגייט" חיפשה שווקים חדשים בעקבות החרם הערבי, ושמעון שסטוביץ מזהה את הפוטנציאל ונוסע למשרדי החברה בלונדון לשכנע אותם להפקיד בידיו את רשיון ההפצה. וזה קורה. כמה חודשים מאוחר יותר מגיעה לנמל חיפה המכולה הראשונה של מוצרי "קולגייט פלמוליב", עליהם מודבקת תווית היבואן.

סבון "פרש בניחוח לימון", משחת שיניים אולברייט ודאודורנט סופט אנד ג'נטל ממלאים את המדפים, והמחסן ברחוב הבנקים מתפקע. ב-1980 והחברה עוברת לאולם ענק במפרץ חיפה. יוני מפתח את מערך ההפצה הארצי של החברה, ומקים רשת עם סוכני מכירות והפצה שבה כולם עובדי החברה. יותר ויותר משאיות נוספות, מערך שינוע מודרני כובש את הארץ מדן ועד אילת.
שוק הקמעונאות בארץ החל משנה פניו. ב-1978 נפתח סניף ראשון של "סופר פארם", ובשסטוביץ הבינו שחוקי המשחק משתנים, ושחררו לאוויר את הפרסומת הראשונה של קולגייט: "4 אגורות בבוקר.... 4 אגורות בלילה... ויש לך שיניים בריאות יותר. קולגייט – מספר 1 בעולם!".

עוד ועוד מוצרי יוקרה מתחום הקוסמטיקה נוספים לסל המותגים של "שסטוביץ". חברות בינלאומיות כמו גרלן, סיסלי, רבלון מבססות את התדמית הבינלאומית-יוקרתית של החברה, תחת ניצוחו של מיקי שסטוביץ. החברה מתרחבת לתחום יבוא מוצרי החשמל עם מכשירים של "בראון" וסוללות של "דורסל".
ב-1996 הוקם מרלוג חדש בטירת הכרמל – הכי מודרני, הכי יעיל ומתוחכם.

המילניום החדש הביא איתו התרחבות לשדות חדשים – תחום המזון. ברילה, אלפרו, תה פומפדור, ריו מארה, קלוגס מגיעים למדפי המרכולים. הנהלת שסטוביץ מתיישבת במשרדים חדשים ומעוצבים בפתח תקווה. החברה מתעדכנת בכל חידושי הטכנולוגיה ועוברת למערכת SAP.
2007 – המייסד שמעון שסטוביץ הולך לעולומו, אך מפעל חייו והחזון שלו ממשיכים לצמוח.

יוני שסטוביץ רוכש את חלקו של מיקי, והחברה פונה לאפיקים נוספים, עם רכישת מפעל mana - חטיפים חדשים נכנסים לסל הקניות הישראלי, מותג מאסטר שף מפתיע עם מוצרים חדשים, ויש גם משהו מתוק: מרבה נכנסים להפצה.
שסטוביץ חוגגת 60 עם משפחה רחבה של מותגים ומבט לעתיד.
