שסטוביץ סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים

08-03-2015

 

סיבים תזונתיים הם רכיבי מזון אשר לא מתעכלים ולא נספגים בגוף, הם למעשה נשארים במערכת העיכול ובכך שומרים עם בריאות מערכת העיכול ומסייעים לבריאות הגוף.

כאשר אנחנו אוכלים סיבים, הסיבים נשארים במערכת העיכול, סופחים מים ומתרחבים (ממש כמו ספוג) ומגדילים את נפח המזון והצואה. איך פעולה זו משפרת את בריאותנו? בכמה דרכים:

 

שובע: הנפח שהסיבים יוצרים מגדיל את התחושה שיש לנו הרבה אוכל בקיבה ומגדיל את תחושת השובע בארוחה, לכן תמיד נעדיף מזון עשיר בסיבים כמו פריכיות אורז מאורז מלא

מניעת עצירות: כשהסיבים התזונתיים סופחים נוזלים הם מתרחבים ומרככים ובכך מסייעים לריכוך הצואה ולהקלה על פעילות מערכת העיכול. תכונה זו גם מסייעת במניעת טחורים

שמירה על בריאות הלב: כשהסיבים סופחים אליהם נוזלים שנמצאים באוכל הם סופחים מים וסופחים גם שומן. פעולה זו מונעת ספיגה של השומן לגוף ובכך הסיבים מסייעים להפחתת הכולסטרול בדם.

איזון סוכר בדם: בפעולה דומה להשפעה על בריאות הלב, הסיבים קושרים אליהם את הסוכר ובכך, מאטים את הספיגה שלו לגוף ולדם וגורמים לעלייה איטית יותר של הסוכר בדם לאחר הארוחה ובכך מסייעים לאיזון הסוכר בגוף.
 

 

איפה נמצאים סיבים תזונתיים?

סיבים תזונתיים מגיעים בעיקר מהקליפה ולכן ניתן למצוא אותם בפירות וירקות, קטניות ודגנים מלאים כגון לחם מחיטה מלאה, פסטה מחיטה מלאה, אורז מלא ופריכיות אורז מלאות.

 

פריכיות אורז מלאות של מנה

 

מאת מיכל אהרונסון, דיאטנית קלינית

הירשמו לניוזלטר!
רוצים להתעדכן בכל הקופונים והמבצעים על כל החדש והנוצץ בעולם הקוסמטיקה והטיפוח?
רוצים לשמוע על כל המתכונים והטיפים הכי מיוחדים וטעימים בעולם הקולינריה? הירשמו עכשיו!

 
טואלטיקה
עדכונים שוטפים
על עולם טיפוח
הפרט והבית
בחר
 
יופי וקוסמטיקה
עדכונים שוטפים על
החדש והנוצץ
ופעילויות שאתם
חייבים לדעת עליהן
בעולם היופי
בחר
 
מזון
עדכונים חמים על
מוצרים חדשים,
פעילויות מדליקות
ומתכונים שווים בעולם
הקולינריה
בחר
 
קמעונאים
עדכונים שוטפים על
מוצרים חדשים,
פעילויות שיווקיות
ומידע קמעונאי חשוב
בחר

* ניתן לבחור יותר מניוזלטר אחד
 קראתי ואני מסכים לתנאי הפרטיות ולתקנון החברה. היני מאשר קבלת חומר פרסומי.
קראתי ואני מסכימ/ה לתנאי הפרטיות ולתקנון החברה.
היני מאשר/ת קבלת חומר פרסומי.

הרשמו לניוזלטר