שסטוביץ אלפרו – סיפור הצלחה

אלפרו – סיפור הצלחה

25-01-2015

אלפרו יצרנית בלגית, חלוצה בייצור מוצרי סויה כבר למעלה מ-30 שנה ומייצרת מגוון רחב של מוצרים: משקאות, מעדנים, יוגורט, מרגרינות. החברנ מחזיקה מפעלים בבלגיה, צרפת ואנגליה, מעסיקה כ-750 עובדים, עם מחזור של למעלה מ-250 מיליון יורו.

 

אלפרו מובילה את שוק הסויה באירופה, ובישראל נמצאת במקום השני בקטגוריית תחליפי החלב, שמגלגל כ-79 מיליון ₪ בשנה.

 

ב-4 השנים האחרונות  עוברת קטגורית תחליפי החלב שינוי מהותי בעולם – הן בתפיסת היצרנים והקמעונאים והן בתפיסת הצרכנים – שינוי שחייב התייחסות שיווקית חדשה.

 

מהפך:  שינוי בהגדרת הקטגוריה

מוצר תחליפי לחלב הרחיבו את ההגדרה והפכו לקטגוריה העומדת בפני עצמה: משקאות חלב מבוססי צמחים  Drinks Based Plant. המשמעות: הצרכנים בוחרים באופן מודע ורצוני במשקאות משום שהם טעימים, בריאים ומשקפים את ההרגשה וסגנון החיים שלהם.

 ב- 2012 נכנסה אלפרו העולמית לסגמנטים נוספים בקטטגוריה (משקאות אורז, שקדים ואגוזים) ויצאה במיצוב חדש: מאלפרו סויה לאלפרו  Enjoy Plant Power!

 השקת משקה השקדים ומשקה אגוזי הלוז בישראל היה המשך ישיר למיצוב החדש של אלפרו בעולם. ממותג המתמחה בייצור משקאות סויה הוא הפך למותג המציעה מגוון משקאות על בסיס צמחים, כמו שקדים, אגוזים ועוד. אלפרו הופך ממותג פשרה למותג בחירה – לא עוד מוצר תחליף, כי אם מוצר רצוי  בגלל הבריאות, סגנון החיים ובעיקר בגלל הטעם. כניסתם של המשקאות החדשים נבעה מתוך רצון להעניק מענה לקהל הצרכנים ההולך וגדל,  בנוסף על אלה הרגישים ללקטוז – שוחרי בריאות, טבעוניים ושומרי הכשרות, המעוניינים במוצרי פרווה, מבלי להתפשר על הטעם. אלפרו מצליחה להעניק את הפתרון המושלם.

 

האתגר: צומח פה משהו טוב

בהשקת המשקאות החדשים בישראל עמדו בפנינו שני אתגרים מרכזיים:

    1. מיצוב אלפרו כבחירה לגיטימית, לא פשרה אלא בחירה.
    2. שינוי התפיסה הצרכנית כי אלפרו זה רק סויה והפיכתו למותג המתמחה בייצור מגוון משקאות מהצומח.

 

המהלך השיווקי עסקי

ההשקה של המהלך כללה פעילות שיווקית ענפה בכל נקודות המפגש עם הצרכן – בנקודות המכירה, בפעילות פרסומית ארצית ובאמצעות פעילויות יח"צ בקרב קהל ייעודי, כגון בלוגרים, שפים ודיאטניות. הסלוגן שליווה את השקת המשקאות החדשים –  "צומח פה משהו טוב", בישר כי משהו חדש ומרענן מתחיל כאן.

 

נקודות מכירה: הסטנדים בנקודות המכירה עוצבו בצורת עץ, תחת הקונספט "צומח פה משהו טוב" והעניקו למותג ולמוצרים החדשים בולטות שלא היה ניתן להתעלם ממנה. פעילות הטעמות השלימה את החוויה ליצירת התנסות יחד עם חלוקת קופון הנחה לעידוד קנייה חוזרת.

 

פעילות שיווקית: שילוט חוצות בפריסה ארצית לאורך צירי תנועה מרכזיים, שהעצימו את החשיפה הרחבה למותג ולמשקאות החדשים. המהלך לווה במודעות שהתפרסמו במגזיני הנשים,הבריאות והלייף סטייל. יחד עם כתבות תוכן רלוונטיות לתחום המתפתח לצד הצעות למגוון מתכונים טעימים בשילוב המשקאות החדשים. בדרך זו הצלחנו לקיים פנייה ישירה לקהל היעד לטובת יצירה והרחבת השיח.

 

הקמפיין: הפעילות התקשורתית הושלמה עם קמפיין דיגיטל שכלל באנרים שהפנו למיני-סייט ייעודי ותחרות אינסטגרם. המיניסייט איפשר העמקה של הידע אודות יתרונות הבריאותיים של המשקאות החדשים, ותחרות האינסטגרם יצרה מעורבות של גולשים, שהתבקשו להעלות תמונות המתארות בצורה הטובה ביותר את המשפט: "צומח פה משהו טוב". סה"כ הועלו 1,200 תמונות, ובפעילות כולה נחשפו עשרות אלפי גולשים. התחרות הוכתרה בהצלחה והזוכה המאושר זכה בטיסה ליפן בעונת פריחת הדובדבן.

 

גיבוי מקצועי: כדי לחשוף ולקדם את היתרונות הבריאותיים של המשקאות החדשים גם בפני הקהל המקצועי, השתתפנו בכנס דיאטניות ארצי בגני התערוכה, שם חשפנו את המשקאות החדשים בפני 1,500 דיאטניות ומובילי דעה. התגובות היו מדהימות! בנוסף, בלוגרים וכתבי מזון מובילים הוזמנו לסדנת בישול בהנחייתה של הבלוגרית המובילה בתחום הטבעונות, אורי שביט. המפגש הניב פרי וסיקור נרחב בבלוגים ובאתרים המובילים.

 

התוצאות: זינוק ועלייה

ההשקה של אלפרו הצמיחה את כלל שוק תחליפי החלב. סגמנט המשקאות האחרים (אגוזי לוז ושקדים) צמח ב- 121% ויצר סגמנט חדש המהווה נכון להיום 10% מהשוק במונחים כמותיים וצמיחה של 2 מיליון ₪ במונחים כספים.

בעקבות המהלך, הרחיב המותג את אחוז החדירה שלו לבתי אב ב- 2.6% והגדיל ב-5.3%  את הסל הממוצע (במונחים כספים) תוך הגברת אחוז תדירות קניית מוצרי החברה ב-1.3%.

 אלפרו ממשיכה לחדש ולעורר את השוק הצומח ביותר בתחום המזון, ובשנת 2014 התחדשה:

  •  3 משקאות חדשים מהצומח בטעמים מרעננים
  • החלפת אריזות המשקאות לאריזות עם פקק ידידותי למשתמש למזיגה ואחיזה נוחה
  • השקת קמפיין פרסום נרחב בטלוויזיה ובאפיקי מדיה נוספים להעלאת מודעות ויצירת התנסות

אין ספק כי אלפרו מבינה את המגמות בעולם ולוקחת חלק משמעותי בהתפתחות שלהן. מתוך כך היא מזהה את הצרכים ויודעת לתת מענה הן מבחינת איכות המוצרים והן מבחינת הטעם, כך עשתה עד היום וכך תמשיך לעשות, מתוך ערכים של מובילות, איכות וחדשנות מתמדת.

הירשמו לניוזלטר!
רוצים להתעדכן בכל הקופונים והמבצעים על כל החדש והנוצץ בעולם הקוסמטיקה והטיפוח?
רוצים לשמוע על כל המתכונים והטיפים הכי מיוחדים וטעימים בעולם הקולינריה? הירשמו עכשיו!

 
טואלטיקה
עדכונים שוטפים
על עולם טיפוח
הפרט והבית
בחר
 
יופי וקוסמטיקה
עדכונים שוטפים על
החדש והנוצץ
ופעילויות שאתם
חייבים לדעת עליהן
בעולם היופי
בחר
 
מזון
עדכונים חמים על
מוצרים חדשים,
פעילויות מדליקות
ומתכונים שווים בעולם
הקולינריה
בחר
 
קמעונאים
עדכונים שוטפים על
מוצרים חדשים,
פעילויות שיווקיות
ומידע קמעונאי חשוב
בחר

* ניתן לבחור יותר מניוזלטר אחד
 קראתי ואני מסכים לתנאי הפרטיות ולתקנון החברה. היני מאשר קבלת חומר פרסומי.
קראתי ואני מסכימ/ה לתנאי הפרטיות ולתקנון החברה.
היני מאשר/ת קבלת חומר פרסומי.

הרשמו לניוזלטר